Valmennuksessa opit, mitä tarinallistaminen on ja miten voit hyödyntää sitä oman yrityksesi toiminnassa, etenkin digikanavissa. Kuulet esimerkkejä tarinallistamisesta erilaisilta liiketoiminnan aloilta. Valmistaudut pajaan tunnistamalla oman yrityksesi erottuvat tarinaelementit ennakkotehtävän avulla. Valmennuksessa tarkastelet oman yrityksesi verkkosivuja tarinan näkökulmasta ja havainnoit tarinan kulkua verkkosivuilla Tarinapolku-työkalun avulla.
Tämän jälkeen pohdimme tarinallistamista somekanavissa. Opit miten hyödynnät tarinallisuutta somekanaviesi tekstissä ja visuaalisessa kerronnassa. Luot yrityksesi somekanavalle ”tarinataulun”, joka kuvastaa yrityksesi tarinan toistuvia elementtejä ja yksityiskohtia.
Tapahtuma on osa Euroopan aluekehitysrahaston rahoittamaa Digikyyti-hanketta.
Kouluttajana on Tarinakone Oy:sta tarinallistaja Anne Kalliomäki. Anne on inspiroiva ja osallistava kouluttaja, joka on tehnyt uraauurtavaa työtä tarinallistamisen parissa jo 15 vuoden ajan. Luentojen ja tarinapajojen lisäksi Anne on toteuttanut yli 100 elämyksellistävää ydintarinaa yrityksille, organisaatioille sekä alueille.
Tänä päivänä samistelu ei kannata. Tarina on erottumisen, markkinoinnin ja myynnin työväline numero yksi. Tarinallistaminen eli yrityksen toiminnan ja viestien muotoilu tarinaksi saa aikaan tunteita. Varsinkin elämys- ja palvelualoilla toimivat yritykset tarvitsevat tarinallistamista. Tarinan avulla yrittäjä pystyy rakentamaan kilpailukykyistä, erottuvaa ja yhtenäistä markkinointiviestintää myös digikanavissa. Tarina antaa punaisen langan tekemiseen, ja myös helpottaa yrittäjän arjen valintoja!